FAQ - Vanligt förekommande frågor

Var snäll och läs vår FAQ innan du kontaktar oss.

Hur mycket kostar frakten

Vi skickar endast paket inom Sverige och har ett standardpris på 79.20kr ex moms.

Fraktkostnaden för ev returer bekostas av kunden.

Vilka betalningsmetoder tillhanda håller ni

Hos oss kan du idag betala på 2 olika sätt:

  • Swish (Privatkunder + Företag)
  • Faktura (Endast företagskunder)

Swish

För att betala med Swish så behöver du Swish appen samt mobilt bankID. Genom att betala med Swish får du en direkt bekräftelse på att köpet gått igenom och dina varor görs klara för att skickas till dig.

Faktura

F.n erbjuder vi endast betalning via faktura om du är företagskund. Fakturan ska betalas i sin helhet innan några varor skickas. För mer information kontakta oss på info@sportcom.se

Hur lång är leveranstiden?

Din beställning skickas så fort betalning kommit oss tillhanda & leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar för våra kommunikationssystem samt In-Ear hörlurar förutsatt att vi har dina produkter i lager.

Kläder lagerhåller vi inte själva vilket gör att leveranstiden är ca 14 arbetsdagar under förutsättning att produkten inte är slut hos leverantören. På våra subventionerande kläder med reklam kan leveranstiden vara upp till 21 arbetsdagar. Oftast leverar vi dina produkter (gäller kläder utan tryck) inom 1 – 2 veckor.

Om du beställt ett “skräddarsytt” öra till ditt headset beror leveranstiden av ditt öra på om du genomför 3D scanning hos oss eller om du går till en audionom. Efter vi fått avgjutningen från audionom alternativ genomfört en 3D scanning så levereras ditt öra inom 15 arbetsdagar.

 

Hur är säkerheten på sidan?

All data på sidan krypteras så du kan känna dig helt säker när du handlar via oss. 

Vi rekommenderar alltid webläsaren Chrome eftersom den på ett bra sätt identifierar säkerhetsnivån på varje websida. I webläsarens (Chrome) sökfönster ska det alltid stå “Säkert” och du ska också se ett stängt hänglås.

Hur gör jag om jag vill ha en offert på en större beställning?

Vid större beställningar så gör vi en offert och kombinerad faktura. Vid accept så betalar du fakturan och därefter skickas din beställning.

För kontakt med oss gällande offert så använder du kontaktformuläret på den här sidan.

Integritetspolicy

Du hittar vår integritetspolicy här:

Integritetspolicy

Reklamationer

Vi följer konsumentverkets rekommendationer för hanteringa av reklamationer på grund av fabriktionsfel. Alla våra headset kontrolleras och testas innan vi skickar ut något till dig.

Kabelbrott på headset räknas ej som ett fabriksfel om inte felet funnits från början. Om du pågrund av ovarsam hantering av ditt headset får ett kabelbrott så reperarer eller byter vi ut ditt headset mot en kostnad.

Slitage på anslutning mellan headset och basenhet, 3,5mm anlutning räknas ej som ett fabrikationsfel om inte felet fanns från början. Vi rekommenderar att du alltid använder medföljnade armväska när du använder utrustningen. Detta för att minimera slitage på kablar och anslutningar.

Avgjutningar, s.k “Custom Made” öron, lämnar vi i samarbete med Ilicon AB en “passa-bra-garanti” vilket innebär att du inom 15 dagar kan reklamera din produkt och få den utbytt om produkten inte sitter som förväntat. Reklamationen görs direkt till Ilicon AB på mailadress support@ilicon.se

kontakta oss